Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Det gjer dei i alle fall ikkje for meg. Ved å trykke på knappen "se skannet versjon", kjem eg i mange tilfelle berre til ei side med kjeldeinformasjon. Dette er ein katastrofe!!!

• Liker 1

Jeg er ikke ansatt i Arkivverket, men dog:

Det er åpenbart en feil i visningen for denne nye løsningen. Av og til blir feltet for metadata i venstre del av bildevisningen forstørret slik at resten "forsvinner". Jeg løser det ved å zoome ut vha. mus eller "ctrl" og "minus" på tastatur.

• Liker 1
25 minutter siden, Gaute Losnegård skrev:

Nei, det hjelper ikkje å zoome ut. Kyrkjebøkene er ikkje ein del av bildet.

Jeg beklager dersom jeg ødelegger denne tråden for deg. Det kan jo være at du har oppdaget en annen feil enn den som rammer meg. 

Her er et eksempel på 100 prosent visning av ei kirkebokside:

100Prosent.thumb.jpg.987b450f7cea513cdcc2e8f432d2f3c7.jpg

Dersom jeg reduserer skjermvisningen til 90 prosent dukker følgende opp:

90Prosent.thumb.jpg.c1e6300a84b90ca143b1544fa913cd99.jpg

Det er en bug her som bl.a. gjør at lange tekstfraser i merknadsfeltet ikke brytes opp i linjer, men vises som ei lang linje. Feilen opptrer i 100 % visning, men ikke i 90 % visning, slik Jan H. Trelsgård viser. Våre utviklere arbeider med å rette denne feilen.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.