Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Skilmissedokumentasjon for de født før 1920

Recommended Posts

Hei,

Jeg forsøkte å bruke det skjema for innsyn i skilsmissedokumentasjon til Nasjonalarkivet, i forbindelse med en skilsmisse mellom min oldefar Ole Kristian Aasen og hans daværende ektefelle Dagny Sivertsen. Begge er født før 1920, Ole Kristian (30.12.1892) og Dagny (05.05.1889), så jeg får ikke fylt ut skjemaet.

Noen råd eller tips til hvordan jeg skal få fylt ut skjemaet? Skilmissen fant sted på 1920/1930-tallet en gang, i Oslo kommune og ble trolig satt ved dom av Oslo tingrett.

1 time siden, Jonas Skånøy skrev:

Jeg forsøkte å bruke det skjema for innsyn i skilsmissedokumentasjon til Nasjonalarkivet, i forbindelse med en skilsmisse mellom min oldefar Ole Kristian Aasen og hans daværende ektefelle Dagny Sivertsen. Begge er født før 1920, Ole Kristian (30.12.1892) og Dagny (05.05.1889), så jeg får ikke fylt ut skjemaet.

Noen råd eller tips til hvordan jeg skal få fylt ut skjemaet? Skilmissen fant sted på 1920/1930-tallet en gang, i Oslo kommune og ble trolig satt ved dom av Oslo tingrett.

Dette skjemaet (https://www.nasjonalarkivet.no/innbyggere-nearingsliv/innbyggere-og-naeringsliv-skjema/skjema-skilsmisse/) er uheldig utformet.

Fyll ut fiktive fødselsdatoer, f.eks. 1.1.2027, og bruk i stedet feltet "Andre relevante opplysninger?" til å oppgi reelle fødselsdatoer.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.