Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvem var Haakon Olaus Knutsen (Hovde) som var gift med Elisabeth Jensdtr. Bendiksbråten/Ormberget Finnskogen?

Recommended Posts

Elisabeth 1838 - 1923 var datter av Jens Olsen Ormberget 1811-1849 og Oleane Olsdtr. 1806-1867. Dette dreier seg etter hva jeg forstår om Finnskogen. Men jeg prøver å finne ut hvemdenne ektemannen hennes var. alt jeg har er navnet Haako Olaus Knutsen (Hovde). Jeg vet ikke når han var født/død eller når / hvor de giftet seg. Så her vil jeg sette stor pris på om noen kan hjelpe meg med å får fylt hullene.

13 minutter siden, Ivar Moe skrev:

Død nr 48: https://nye.digitalarkivet.no/source/8868/parish/1e0b0a37-a718-4c08-94c7-935ba0e345e6

Vinger og Odal sorenskriveri, AV/SAH-TING-022/J/Jf/L0003: Dødsfallsprotokoll - Vinger og Eidskog, 1867-1881, s. 16-17:

Nr 48: https://media.digitalarkivet.no/view/34515/10

Endret av Allan Frantzen

Jeg har vært borte fra skjermen noen timer. Hjertelig takk for hjelpen Ivar og Allan. Jeg skal fordype meg i opplysningene og komme tilbake om det er noe som er uklart/mangler.

Da ser det vel ut til at Håkon og Lisa/Elise/Elisabeth ikke ble gift og at Håkon Olaus døde en drøy måned etter at Hanna ble født. Da får jeg jakte på dåpen til Håkon Olaus og hans far Knut Hovde.

Mange takk igjen Ivar. Jeg finner Karen Halvorsdtr. Hovde død21.03.1856, hun var da enke. Så ektemannen Knut (Johnsen) Hovde må være død før det. Så da får jeg lete litt etter den. Det er litt kronglete med disse kirkebøkene der, fordi det er ulike kirkesogn som er benyttet.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.