Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Karen Fredrikke Hansen (Frydenberg) f.04.10.1842 på Eidsvoll og død 21.08.1931 i Oslo. Foreldre Hans Fredriksen og Karen Nilsdtr. Men hvem var de og hvor kom de fra?

Recommended Posts

Karen Fredrikke ble etter det jeg har fått opplyst født på Eidsvoll. Men der er kirkebøkene svært mangelfulle, i alle fall har jeg ikke funnet dåpen. Etter hva jeg har fått vite het foreldrene Hans Fredriksen og Karen Nilsdtr. men de vet jeg ingenting om, så om noen skulle kunne hjelpe meg med opplysninger om fødsel/død eller ekteskap hadde det vært flott.

Karen Fredrikke ble gift 09.09.1875 i Nes, Akershus med Ingebrigt Paulsen (Holmen) 1826-1896.

Vielsen i 1875, nr. 19.

https://nye.digitalarkivet.no/source/5849/parish/ce9e3d3d-cdb4-4bc0-81f8-1b6f21814140?current_list_type=vi

• Liker 1

Bare hyggelig Rune.

Som du sier så er kirkebøkene mangelfulle så vanskelig å finne noe særlig.

Ser at en med denne slekten på MyHeritage mener at Karen Nilsdatter har vært bosatt i Varmland i Sverige.

Navn    Karen Fredriksen (født Nilsdatter)
Bosted    Grasmark, Varmland, Sweden
1816
Fødsel    16. aug 1816
  Eidsvold, Hedmark, Norge
Død    14. jan 1879
  Eidsvold, Hedmark, Norge

Dødsåret her tror jeg er feil. Tror dette må være det riktige.

Karen Nilsdatter - Ministerialbok for Nannestad prestegjeld, Bjørke sokn 1881-1892 - Digitalarkivet

• Liker 1

Ja, det må være de siste opplysningene som er korrekte Ivar.

Men jeg klarer ikke å finne dem i 1875

Fordi de allerede da var på plass i Nannestad.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052053004085

Endret av Rune Thorstensen

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.