Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hartvik Marelius Jensen fra Vågan i Lofoten.

Recommended Posts

Jeg leter etter mine aner fra Hartvik Marelius Jensen og oppover. Jeg vet hans far het jens Lind Madsen, så jeg regner med at hans far igjen het Mads. Kanskje er det for gammelt til å finne noen fra den tiden. Hartsviks far kom fra Folden...eller kanskje Folda i nordland på nyere norsk. Han var født i 1835 å var gift med Hartuvika Julianne Madsen,

Hartvik Marelius var født 23.2-1860 i framnesvik i vågan kommune, så Jens Lind flyttet sikkert dit. Jeg vet ellers ingenting om den slekten da min oldemor var født utenfor ekteskapet. Jeg vet også at Marelius døde i Narvik, så han flyttet dit på et tidspunkt. Er det noen som kjenner til den familien 🙂

Endret av wenche Sveinsdatter

Det er rett familie... det er ikke det jeg har funnet før. Tusen takk Jeg sliter litt med at jeg ofte finner folk med samme navn i saltdal, men de stemmer ikke med datoene så er nok to forskjellige familier. 

Endret av wenche Sveinsdatter

Wow du fant jo masse 🙂 i kirkeboken der jens ble født fikk jeg hjelp til å tyde, å noen mente at det sto Dorthea som mor, men jeg mener det sto Thea, Thea er kanskje det navnet hun brukte som forkortelse. Tusen hjertelig takk 

4 minutter siden, wenche Sveinsdatter skrev:

i kirkeboken der jens ble født fikk jeg hjelp til å tyde, å noen mente at det sto Dorthea som mor, men jeg mener det sto Thea, Thea er kanskje det navnet hun brukte som forkortelse

image.png.701711ca0cc3a968e47fad94d59f1292.png

Står vell Dorthea, Dor på første linje. Jensdtr skal være Jesperdtr.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.