Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Botsfengsel på atten hundretallet: Fotografier

Recommended Posts

Hvordan kan man søke på fanger i bildearkivet`? Min tipp tipp oldemors andre  mann ble urettmessig dømt, å havnet sikkert i Trondheim Botsfengsel. Han ble senere satt fri da han som hadde gjort ugjerningen tilsto at han hadde løyet. Jeg kom over en side med over 10000 bilder, å når man satte musepilen over bilde kom navnene opp. 

https://nye.digitalarkivet.no/search/photo?media=photo&s=forbryteralbum&search_mode=lexical&sort=date_asc

Men det er jo umulig å gå igjennom alle bildene. Jeg har prøvd alt mulig, men jeg finner ikke ut om det går an i det hele tatt. 

Wenche

Using the classic search finds this description:

Oslo politikammer, Kriminalavdelingen, AV/SAO-A-11137/U/Ua/L0005: Forbryteralbum, 1897-1899

And this description:

Botsfengslet, AV/RA-S-1539/D/Db/Dbb/L0032: 369j - 655j, 1897-1898

Under Category tab it's "Legal Proceedings and Sanctions" then prison register

Dommen falt i 1869, jeg prøvde men skal prøve igjen. Jeg ser det står fra 1897-1898. Jeg har prøvd med andre årstall, men kanskje det ikke går med det. Jeg skal se om jeg får det til. Tusen takk for svar 

Endret av wenche Fagervik

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.