Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Karen f. 13. juni 1824 i Bergen

Recommended Posts

Jeg har i mange år søkt etter Karen og fått en del hjelp fra dere. Jeg vet ikke hvilket etternavn Karen brukte, men hun var datter av Anne Randine Andreasdatter som nettopp hadde kommet hjem til Bergen da Karen ble født. Hun ble døpt i Korskirken. Karen og hennes halvsøsken ble sent på landet av Fattigvesenet i Bergen i 1836 fordi stefaren Torbjørn Olsen ble livstidsslave på Fredriksten. Karen ble sent til Øvre Dale i Meland under Hamre sogn. Hun kom tilbake til Bergen 30. september 1840 og ble utskrevet fra Fattigvesenet da hun fikk seg huspost i Bergen. Jeg kan ikke finne henne konfirmert noen steder, heller ikke som gift eller død. Hun kan ha utvandret? 

Jeg har mast mye om dette, men håper at dere har tålmodighet med meg. Jeg sliter en del med å skrive og søke fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg har så vanskelig for å skrive. Det ser ikke slik ut her, men det er en kràftanstrengelse.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/372287-karen-f-13-juni-1824-i-bergen/
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.