Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

https://www.digitalarkivet.no/ed60239010000001 oppgis med følgende referanse:

"Nes og Hidra kommune - Fattigkommisjonen, ARKSOR/1004NH600/A/Aa/L0001: Møtebok, 1826-1845".

I realiteten er det en møtebok kun for Nes sogn (kommune).

De øvrige digitaliserte protokollene i denne serien er registrert som henholdsvis "[...] Møtebøker Nes, [...]" og "[...] Møtebøker Hidra [...]".

På 6.5.2026 den 14.37, Jan H. Trelsgård skrev:

https://www.digitalarkivet.no/ed60239010000001 oppgis med følgende referanse:

"Nes og Hidra kommune - Fattigkommisjonen, ARKSOR/1004NH600/A/Aa/L0001: Møtebok, 1826-1845".

I realiteten er det en møtebok kun for Nes sogn (kommune).

De øvrige digitaliserte protokollene i denne serien er registrert som henholdsvis "[...] Møtebøker Nes, [...]" og "[...] Møtebøker Hidra [...]".

Hei

Du må ta kontakt med Arkivsenter Sør som er ansvarlig for denne kilden. Nasjonalarkivet kan ikke endre på informasjonen.

12 timer siden, Nasjonalarkivet - Renathe-Johanne Wågenes skrev:

Hei

Du må ta kontakt med Arkivsenter Sør som er ansvarlig for denne kilden. Nasjonalarkivet kan ikke endre på informasjonen.

Det er mulig jeg har formulert meg klønete. Kilden har rett informasjon. Det er presentasjonen her i digitalarkivet som er misvisende:

Møtebok.JPG

Fattigstyre1.JPG

Om eg forstår det rett er det ikkje Nasjonalarkivet, men Arkivsenter Sør som har lagt dette ut i Digitalarkivet. Og at det då også er Arkivsenter Sør som må rette opp.

Det ville likevel ha vore enklare for oss brukarar dersom ein kunne rapportere slike ting her, og at Digitalarkivet formidla dette vidare til rett aktør.

2 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Om eg forstår det rett er det ikkje Nasjonalarkivet, men Arkivsenter Sør som har lagt dette ut i Digitalarkivet. Og at det då også er Arkivsenter Sør som må rette opp.

Det ville likevel ha vore enklare for oss brukarar dersom ein kunne rapportere slike ting her, og at Digitalarkivet formidla dette vidare til rett aktør.

Hei

Vi forstår at det er praktisk for dere, men vi har ikke ressurser til å følge opp hva andre legger ut på Digitalarkivet som har feil eller mangler. Her må man kontakter den som har kilden

5 timer siden, Jan H. Trelsgård skrev:

Det er mulig jeg har formulert meg klønete. Kilden har rett informasjon. Det er presentasjonen her i digitalarkivet som er misvisende:

Møtebok.JPG

Fattigstyre1.JPG

Du må fortsatt kontakte den arkivinstitusjon som forvalter denne kilden, og det er ikke Nasjonalarkivet/Digitalarkivet. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Nasjonalarkivet - Renathe-Johanne Wågenes
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.