Gå til innhold
Arkivverket

Område/gatenavn i Drammen

Kathe Røed
 Del

Recommended Posts

I 1885-tellingen (usj, jeg får ikke til den lenken - sorry) finner jeg Thommas Syverts. g.m. Trine Bergitte Johansd. Disse er bosatt i bydelen Mellem Bragernes. Det er en merkn.for bustad: huus uden No paa Frydenborgs Grund. Thomas Syvertsen er oppført som huseier. Er det mulig å finne ut av hvor dette er idag - beliggenhet/adresse? På forhånd takk! Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1885-tellingen (usj, jeg får ikke til den lenken - sorry) finner jeg Thommas Syverts. g.m. Trine Bergitte Johansd. Disse er bosatt i bydelen Mellem Bragernes. Det er en merkn.for bustad: huus uden No paa Frydenborgs Grund. Thomas Syvertsen er oppført som huseier. Er det mulig å finne ut av hvor dette er idag - beliggenhet/adresse? På forhånd takk! Mvh

"Frydenborgs grund" finner du i området Frydenberggata - Dalejordet. Det ligger oppe i åsen opp for Brakerøya. Når det var et hus uten nr så kan det vel bli vanskelig å komme noe nærmere. Iflg Drammen Byleksikon av Per Otto Borgen ble den gamle Frydenberg hovedgård fjernet i 1870 årene og det var en stor utparsellering av boligtomter på Dalejordet rundt 1934.

Mvh

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk skal du ha. I løpet av sommermånedene prøver jeg alltid å komme meg en tur til Buskerud, og da er det veldig morsomt å prøve å finne igjen de stedene hvor slekten har oppholdt seg. Jeg tenkte på en ting - siden han står oppført som huseier - finnes det noe sted hvor sånt er notert fra den tiden? Han bør jo ha betalt skatt kanskje? Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.