Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Noen vanlige folk som kan hjelpe meg litt ?

Recommended Posts

Håper på litt hjelp nett her, kun om noen vil.

Har en person jeg ikke finner døpt i kirkebøker, det er Gunnar (Gunder) Olsen Natterøy (ell. Natterø), etter bygdebok skal han være født 1829 og døde 1914. Etter bygdebok skal foreldre være Ole Knutson Risøytræ Fitjar (1797 - 1857) og Brita Andersdatter Svortland (ell. Sortland) (1794 - 1856). Men har lett bra grundig, men kan ikke finne han døpt.

V.h. Svein

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/491-noen-vanlige-folk-som-kan-hjelpe-meg-litt/
Del på andre sider

Håper på litt hjelp nett her, kun om noen vil.

Har en person jeg ikke finner døpt i kirkebøker, det er Gunnar (Gunder) Olsen Natterøy (ell. Natterø), etter bygdebok skal han være født 1829 og døde 1914. Etter bygdebok skal foreldre være Ole Knutson Risøytræ Fitjar (1797 - 1857) og Brita Andersdatter Svortland (ell. Sortland) (1794 - 1856). Men har lett bra grundig, men kan ikke finne han døpt.

V.h. Svein

I Finnås 14/6-1828 er en Gunder født av foreldre Ole Knudsen og Brithe Andersdtr. Rune

Fra FS :Name: Gunder Olesen

Baptism/Christening Date: 30 Jun 1828

Baptism/Christening Place: Finnås, Hordaland, Norway

Birth Date: 16 Jun 1828

Birth Place: Finnas, Hrdlnd., Norway

Death Date:

Name Note:

Race:

Father's Name: Ole Knudsen

Father's Birthplace:

Father's Age:

Mother's Name: Brithe Andersdr

Mvh.Mette

Hei og tusen takk til Mette Fausko, Gunn Huglen og Rune Bergesen,

Da er det nok rette dåpen, ja. Så kan jeg se videre bakover og se i kirkebøkene fra Finnås der alle foreldre skal være fra. Har endel privatbrev fra Stord og Fitjar fra ca. 1875 - 1948 om noen vil vite noe om personer som kan være nevnte der. Takk igjen :rolleyes:

I Finnås 14/6-1828 er en Gunder født av foreldre Ole Knudsen og Brithe Andersdtr. Rune

Og det er riktig mann, konferer opplysningene ved konfirmasjonen og i FT1910.

Og det er riktig mann, konferer opplysningene ved konfirmasjonen og i FT1910.

Han er vaksinert i 1830 nr 59 Min lenke

og da skjønner jeg hvorfor han ikke ble konfirmert i Fitjar også. Leitet etter konf der, men uten resultat.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.