Asbj. Arnestad Skrevet Januar 31, 2011 Del Skrevet Januar 31, 2011 Mens jeg lette i folketellinga fra 1910 kom jeg over et navn jeg aldri har støtt på før. Navnet var Nakor, og til å begynne med trodde jeg at det var feil for Haktor, men søk etter flere med samme fornavnet ga totalt 17 treff. Eldst av disse var Nakor fra Ibbestad, født i 1879. Er det noen som kjenner opprinnelsen til dette navnet? Mvh. Asbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Oddløkken Skrevet Januar 31, 2011 Del Skrevet Januar 31, 2011 Er vel noe bibelsk antagelig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Januar 31, 2011 Del Skrevet Januar 31, 2011 Nakor er et bibelsk navn - Abrahams farfar het Nakor, og Abraham hadde også en bror som het Nakor - se Wikipedia-artikkel om mannsnavnet Nakor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbj. Arnestad Skrevet Januar 31, 2011 Forfatter Del Skrevet Januar 31, 2011 Nakor er et bibelsk navn - Abrahams farfar het Nakor, og Abraham hadde også en bror som het Nakor - se Wikipedia-artikkel om mannsnavnet Nakor. Tusen takk begge to. Kjempeflott! Da lærte jeg noe nytt i kveld også. /asbj. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling t endresen Skrevet April 17, 2012 Del Skrevet April 17, 2012 Abraham hadde vise en medhustru som het likt Ketura... som var et brukt navn her i byen sammen med f.eks. Petra eller Palma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå