Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan bli fjernet som medlem?

NNN
 Del

Recommended Posts

Det handelr om prinsipper. noe vi er vokst opp med og har blitt matet med fra barnsben av. Og prinsipper er fremdeles like viktig! Det er ikke alle som synes det er greit å kunne googles på i all evig tid, nettop av hensyn til etterkommere. Jeg kan gi et eksempel: min mor døde for 7 år siden og skriver jeg hennes navn på google får jeg opp både inntekter, chattesider og div. Det er ikke slik det MÅ være og selv er jeg en av dem som i flere år var svært aktiv her inne men som har valgt å være mer innaktiv. Jeg er innom en sjelden gang - som i kveld - for å lete tilbake gamle emner jeg ennå jobber med, og ser da at det er store forandringer her inne. bl. a. er det labert på forumet.

Mvh

Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunn - Anita,

Mitt råd er at du ikke trekker deg, men heller er forsiktig med hva du skriver eller hvem du omtaler. Det er bra om det blir værende flest mulig innpå.

V.h. Sven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handelr om prinsipper. noe vi er vokst opp med og har blitt matet med fra barnsben av. Og prinsipper er fremdeles like viktig! Det er ikke alle som synes det er greit å kunne googles på i all evig tid, nettop av hensyn til etterkommere. Jeg kan gi et eksempel: min mor døde for 7 år siden og skriver jeg hennes navn på google får jeg opp både inntekter, chattesider og div. Det er ikke slik det MÅ være og selv er jeg en av dem som i flere år var svært aktiv her inne men som har valgt å være mer innaktiv. Jeg er innom en sjelden gang - som i kveld - for å lete tilbake gamle emner jeg ennå jobber med, og ser da at det er store forandringer her inne. bl. a. er det labert på forumet.

Mvh

Gunn-Anita

Hva mener du med "labert på forumet"?

Harald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til Rune Thorstensen. Det er ikke det minste farlig å være søkbar på Internett, det betyr bare at flere får tilgang på det du spør om eller har meninger om. En gylden regel er å tenke gjennom hva man skriver, og være klar over at en har et potensielt stort publikum. Du har til enhver tid mulighet for å slette innlegg.

En annen gylden regel er å aldri skrive noe som man ikke kan spør en annen om ansikt til ansikt.

Jeg er nok trolig ikke et "A-medlem", men spør mine enkle spørsmål med fullt navn og bilde, og får de mest fantastiske svar. Det å få tilgang på kompetansen av noen av de aktive her er uvurderlig, en av dem er Egil Russøy som er et oppkomme av kunnskap om Sunnfjord. Jeg ville aldri fått tilgang til kunnskapen hans hvis det ikke var for dette brukerforumet.

Jeg håper at det ikke er mange som gjør som deg, brukerforumet her på Digitalarkivet er altfor morsomt og interessant til det, jeg har fått mye hjelp her. Og har lest mange innlegg som gjør meg litt klokere. Med hilsen Gro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunn - Anita,

Mitt råd er at du ikke trekker deg, men heller er forsiktig med hva du skriver eller hvem du omtaler. Det er bra om det blir værende flest mulig innpå.

V.h. Sven

Er enig med Svein her, hvis en "veier sine ord på gullvekt" før en legger dem ut og å være forsiktig med omtale av nålevende så tror jeg egentlig dette går bra B)

Det gamle forumet kunne vel også leses av hele verden, men en måtte være pålogget for å svare på innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gamle forumet kunne vel også leses av hele verden, men en måtte være pålogget for å svare på innlegg?

Ja, det gamle forumet kunne leses av hele verden, men det var ikke søkbart via søkemotorene. Det har det blitt nå. De fleste skjønner at det er lurt å moderere seg i et forum som er søkbart for all verden. Det er derimot betenkelig at det gamle forumet, hvor folk kanskje var mindre forsiktige når de ytret seg, nettopp fordi innholdet fort "forsvant", nå har blitt søkbart via nettet, uten at forfatter har mulighet til å redigere. Det beste hadde vært om det gamle forumet hadde vært søkbart internt, men ikke for søkemotorene. Man skulle tro at det ikke var umulig å få til i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gamle forumet kunne leses av hele verden, men det var ikke søkbart via søkemotorene. Det har det blitt nå. De fleste skjønner at det er lurt å moderere seg i et forum som er søkbart for all verden. Det er derimot betenkelig at det gamle forumet, hvor folk kanskje var mindre forsiktige når de ytret seg, nettopp fordi innholdet fort "forsvant", nå har blitt søkbart via nettet, uten at forfatter har mulighet til å redigere. Det beste hadde vært om det gamle forumet hadde vært søkbart internt, men ikke for søkemotorene. Man skulle tro at det ikke var umulig å få til i dag?

Dette er nok riktig Svein Arnolf B)

Ser ellers at både jeg og du er søkbare for google i forumet :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksopplysning: Navnene til debattantene i den gamle debatten er ikke søkbare for google. Navnene er pakket inn mellom Guest og andre tegn og holdes borte fra søkemotorer.

Tematitler og innholdet er derimot søkbart og det er vi veldig glad for. Det har vært et savn fra både vår og brukernes side. Med synlighet for Google er innleggene mulig å finne for de fleste - til stor glede for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksopplysning: Navnene til debattantene i den gamle debatten er ikke søkbare for google. Navnene er pakket inn mellom Guest og andre tegn og holdes borte fra søkemotorer.

Ja, jeg ser det nå. Når navnet mitt likevel har kommet med en del ganger fra det gamle debattforumet, er det fordi noen har henvendt seg til meg med for- og etternavn i selve innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
13 minutter siden, R. Strømsøe skrev:

Mye å snakke om her, men hvordan sletter man sin konto på arkivverkets forum? Må andre gjøre det for meg? Håpløst! 

Har du ikke nettopp registrert deg da?

Ser at dette er ditt første innlegg.

Eller har du flere kontoer?

Synes kanskje ikke det er særlig realt at man sletter brukerkontoer,så lenge hjelpere på forumet har bidratt med å hjelpe til å finne opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre klarte jeg å opprette en ekstra konto på forumet da jeg forsøkte å endre passord. Det hele ble veldig problematisk og jeg ønsket å fjerne den nyopprettede konto da jeg allerede har en DA konto som tidligere ga meg adgang til forumet, men ikke nå lenger. Vet ikke hva som har skjedd men synes dette har blitt komplisert. Du kan kanskje hjelpe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke åpent stå opp med fullt navn for det en skriver på nett , så er det eneste riktige å la være å skrive noe som helst.

Det er nok hetsing og hatefulle meninger fra anonyme personer som det er. 

Nå er nok ikke dette trådstarter sin agenda. Og jeg forstår hans frustrasjon i og med han ønsker å få sitt navn slettet....

Nå skriver A. Clausen at det blir det, men det er en sannhet med modifikasjoner. Mange historielag kopierer alle innlegg fra dette forumet, hvilke regler de har, om noen... er en annen sak. Så bruker en fullt navn i Digitalarkivet sitt forum så er man "berømt" på internett for alltid.

Mvh

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider