Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#19] Søk i utvandrer databasen

Recommended Posts

Gjest Bjørn H. Engseth

Jeg tror jeg har funnet en liten feil i søkefunksjonen i utvandrerdatabasen. Som eks: Gjør først et grovsøk på Hjemsted (Løiten skrevet på diverse måter)som resulterte i 894 poster. Ønsket så å søke på gård innen disse 894 postene. Søkte på Sandager som resulterte i 1 post. MEN når jeg ba om å hente denne posten så fikk jeg returnert ALLE poster i databasen med Sandager som gård.Dette var bare et eksempel, har fått samme feil når jeg forsøker å slå opp på poster som er resultat av 2nivås søk (Alle Elias som reiste ut fra Olso i 1876 gir alle med navn Elias i databasen). Jeg har kun forsøkt Oslo databasen, vet ikke om det er de samme problemene med de andre databasene..

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/85980-19-s%C3%B8k-i-utvandrer-databasen/
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Når eg gjer det same, får eg i siste omgang den eine frå Sandaker utlista i sin samanheng; dvs. lista saman med dei han står saman med i protokollen.Derimot veit eg at det av og til går galt med andre nivås søk. Eg arbeider med det, men kan ikkje lova noo om kva tid feilen er funnen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.