Gå til innhold
Arkivverket

[#220] Feil feltnavn i kirkeboka for Hafslo

Gjest Knut Bryn
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Bryn

I kirkebokdatabasen for Hafslo ser det ut til at feltnavnene for dato og år har byttet plass. Jeg fant en som var død i år 2001 og det er vel unndratt offentlighet foreløpi :-}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Noe på siden av hva Knut Bryn tar opp, men likevel initiert av hans innlegg: Er det virkelig noen som mener at folks dødsDATO er unndratt offentlighet? Avisene har da dødsannonser daglig? DødsÅRSAK kan jeg tenke meg er unndratt offentlighet, men vel ikke selve det faktum at noen er død? Hører gjerne en autoritativ forklaring på dette, som jeg forøvrig mener har vært berørt i DA tidligere! MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette er ikkje særskilt lurt å introdusera eit nytt tema bak eit anna; opprett nytt tema. Så til realitetane:Hafslo er retta. Og me meiner ikkje dødsdato er unnateke offentlighet. Du ser gjerne at me har dødsdatø for Bergen i dette hundreåret. Men ikkje noko av kyrkjeboksmaterielet er registrert av DA. Me tek det me får. Og om dato ikkje er registrert, kan me heller ikkje leggja det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.