Gå til innhold
Arkivverket

[#242] En liten feil i digitalarkivet.uib.no


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Tillater meg å starte en ny tråd om det nye brukergrensesnittet.Når jeg går inn på Gjøvik kommune i Oppland(dagens og på kjeldetidspunktet) mangler 1900 tellinga.God Påske!Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Takk skal du. I samband med det nye grensesnittet vart alle filar flytta og ein del måtte eg skrifta namn på. Då kan det ha skjedd noko gale, som t.d. at Gjøvik forsvann. Slikt er eg sjølsagt svært interessert i, slik at eg kan retta feilen. Gjøvik er no på plass att.God påske både til Geir og alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Fint at det nye brukergrensesnittet nå ble tatt i rutine! Det er mye mer oversiktlig enn det gamle, synes jeg, og gjør det lettere å finne frem til de kilder en søker. Så jeg er ikke enig med Kjell Hamberg (innlegg nr. 521/Forum 2). Jeg tror at nye brukere vil finne seg minst like fort til rette her.Men også jeg har et par henvisninger til feil: Fint med kartet under Dagens komm., men her er vel en feil lenke ute og går? Går jeg inn på kartet og velger fylke (og videre kommuner), viser høyre skjerm-bilde kun engelske tekst-versjoner. Norske tekster kommer opp hvis jeg velger fylke direkte ut fra listen.Under kildetyper/innflytte vises også filene for konfirmerte og vaksinerte i Sande. Under ki.typer konfirmerte, finner jeg også vaksinert i Oppdal. Ble konf. og vaks. ført inn i samme boken, eller har vaksinerte-filen forvillet seg inn her? Ellers slutter jeg meg til alle gode Påskeønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Sidan det ikkje synest å bli skiver i bergensområdet skjertorsdag, skal det nok bli retta. Takk skal du ha, Britt. Gode ønskje vert returnerte.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.