Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#370] Folketellingene (1900)

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Når man søker over hele landet på flere kriterier, får man flere lister der man må krysse av for å få søkt videre. Når det bare er ett kriterium, tror jeg man kan gå videre uten å merke av noen (hvis man ønsker alle). Men jeg trori kke dette virker hvis man vil velge alle i den ene kolonnen og krysse av noen i den neste.Kunne man ha et valg "alle" når listene blir lange?Det er fint at man nå får opp navn, alder og fødested. Men jeg kunne godt tenkt meg å fått alderskolonnen for seg selv, eller kanskje at man kunne fått listen sortert på alder innen hver kommune. Men dette er i alle fall et fint tilbud.Kunne det forresten gått an å få søke samtidig på navn av type Mikalsen, Michaelsen osv? Da måtte man i så fall kunne skrive Mi*a*lsen f.eks. Da ville jeg jo spart dere for noen oppslag..

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/86331-370-folketellingene-1900/
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Alf Sjuls Hansen

Er alle folketellingene fullstendige nå? Finner ikke min bestefar, Karl Johan Andresen, født 7.10.1883 i Oslo/Kristiania(i følge min mor). Har funnet min oldefar Johan Jakobsen (fork. Jakobs.) i 1900-tellingen (Hvaler), men han er sporløst borte fra 1865 og 1875-tellingene, selv om jeg søker på hans oppgitte fødested i 1900-tellingen (Sponviken, Berg, Smaalenene)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.