Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#386] smalere søk på map-on-web?????

Recommended Posts

Gjest tom askeroi

Jeg hadde søkt meg frem til en gård Moen i Modum 1865 som jeg ikke finner i 1801/1765-tellingene. Kanskje jeg kan finne gården på kartet, da? Klikk. Desverre for mange treff, fosøk smalere. Javel: "Moen, Modum". Ingen treff. Se på hjelp-sida da. Nei, ikke et ord om map-on-web såvidt jeg kan se (men jeg har vært blind før...). Men altså: hvordan smalner jeg søket?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/86347-386-smalere-s%C3%B8k-p%C3%A5-map-on-web/
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Jeg mente ikke du skulle gjøre noe - jeg bare lurte på om det fantes en bruksanvisning noe sted. Evt om en mail-adresse til firmaet MapOnWeb så en kan få spurt dem direkte. For det var tydeligvis ikke bare å gjette seg til hvordan. Og det er beklagelig at våre forfedre hadde så liten fantasi når det gjaldt å sette navn på gårdene sine - men verken du eller jeg har noen skyld i det... Mvh din "fan" tom Askerøi

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.