Gå til innhold
Arkivverket

[#596] |865-tellinga. Personer med forkortet etternavn.

Gjest
 Del

Recommended Posts

Jeg har problem under søking etter personer der deres navn er forkortet, antagelig av plasshensyn. Mitt eksempel er hentet fra kommune 0214 Aas, distrikt nr.277 4, side 87, der husfader som het Kristian Andersen er nedtegnet som Kristian Anders.Samme forkortelse er anvendt på hans 2 sønner. Hans kones etternavn ,Holgersdatter, er forkorter til Holgersd.Jeg har funnet familien ved å gå veien om Kristiane, hans kone. De mannlige personer har jeg store problemer med å finne i navnelisten for Aas.Er jeg alene om dette problemet Hilsen Ragnar Volden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Du må søke på "børjar på" istedet for "er lik". Jeg forsøkte på Aas for 1865. Søkte først på fornavn er lik Kristian og fikk opp 43 (tror jeg) personer med dette fornavnet. Søkte så på etternavn børjar på Anders og fikk da fram tre personer som het Kristian Anders. Kona til den ene av dem het Kristiane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.