Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#608] Veiledning om innskriving av gode titler

Recommended Posts

Gjest Jarleif Nordheim

Jeg er blant dem som har stor nytte og glede av kjelde- og brukerforumene. Mange ganger skulle jeg imidlertid ønske at vi som skriver innlegg brukte noe mer tid på å formulere gode overskrifter. Det vil kunne gi bedre respons og gjøre det lettere å søke opp gamle innlegg.I denne sammenheng har jeg et konkret forslag til dere som jobber med systemutviklingen/redigeringen: Når jeg tar opp skjema for "Introduser eit nytt tema", får jeg ei linje for "Tittel" med påfølgende plass til å skrive inn "blikkfanget" for min melding. Hvis det her (sammen med ordet "tittel") settes inn en kort veiledning som f.eks. "nevn om mulig navn, slektsnavn, sted og aktuelt tidsrom i tittelfeltet", vil vi få en påminnelse som kan virke positivt.Jeg har forståelse for at det kan være "trangt om plassen", men jeg tror en slik veiledning alt i alt vil heve kvaliteten på en fra før meget god tjeneste.Mvh Jarleif

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.