Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#661] Digitalarkivet er blitt uhyre tregt

Recommended Posts

Gjest Frode Ulvund

Du kan sjå nederst på sidene du får frå tenaren til DA kor lang tid den bruker. Resten av tida går med til transport over nettet. Eg har merka meg at nettverket generelt til tider har vore tregt og innimellom heilt ute. Om det er ved UiB eller andre stader problemet ligg, veit eg ikkje.

Gjest Tor Andersen

Du kan jo røpe hvem som er nettleverendøren slik at andre evnt kan bekrefte/avkrefte at det går tregt via dem.Når jeg ikke kjører på høyhastighetsnett så bruker jeg ISDN mot hhv Telenor og Tele-2 og bruker da omtrent 10 sek inn hit.

Gjest Kjell Eidet

Stoppeklokketid denne gang: 6 min 7 sek, så det går jo framover...Min nettleverandør er alfaNETT, kabel-TV og Internett på kabel i Bærum. Inntil nylig var dette et eget selskap i Bærum, med god service og hyggelig tone. Men nå har Telenor Avidi kjøpt det, og servicen er gått rett i -- dass, om det må være tillatt å bruke et slikt kraftuttrykk i disse spalter.Uten varsel sluttet de å levere news, så vi måtte ut og lete etter en annen news-leverandør. Dessuten har det vært en rekke avbrudd, tildels over flere dager, i Internett-forbindelsen. Det er i tillegg helt umulig å få kontakt med noen på feilmeldingstelefonen. Har prøvd mange ganger i lange stunder av gangen, helt forgjeves. Har sendt klage til kundeservice@alfanett.no, men har til nå ikke fått noen respons.Jeg er ikke kvalifisert til å redegjøre nærmere for endringen ved Digitalarkivet i det siste, men jeg skulle anta at en redegjørelse fra Oldervoll til kundeservice@alfanett.no (dersom han har tid) kunne hjelpe til å klargjøre situasjonen med sikte på en bedring. Jeg kan ikke bruke Digitalarkivet noe særlig slik som stillingen er nå.Min emailadresse: kjelleid@alfanett.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.