Gjest Stein Johannessen Skrevet August 20, 1999 Del Skrevet August 20, 1999 Har ved en par anledninger kommet over fødested Altona, hvor er egentlig det ?mvh Stein J. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Frode Ulvund Skrevet August 20, 1999 Del Skrevet August 20, 1999 Altona er i dag ein forstad til Hamburg. Var tidlegare under dansk kontroll ettersom den danske kongen var hertug over Schelsvig/Holstein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kari Larsen Skrevet Oktober 21, 1999 Del Skrevet Oktober 21, 1999 Jeg har følgende fra Altona: Matros Johan Friderich Pingsen, f. ca. 1739.Jeg lurer på hvem du - Stein Johannesen har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jens Westergaard Skrevet November 10, 1999 Del Skrevet November 10, 1999 Døde i Bergen 1912 - 1972 L.nr. 437 og 83. Dette er far og sønn og begge het Ørvar til fornavn - ikke Ørnar og Øivar! Hvordan får man tilgang til kildene for nærmere opplysninger: hvilken kirkegård, fødselsdato, kontroll av navn m.v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ostormnor@netscape.net Skrevet Desember 17, 1999 Del Skrevet Desember 17, 1999 Vedr. Altona: Det bør jo tilføyes at Altona både er en husmanns?plass i Leksvik, Nord-Trøndelag, og en gård i gamle Trondheim, så - uten at det sannsynligvis er aktuelt her - alle født i Altona er ikke nødvendigvis tyskere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arnfinn Småli Skrevet Desember 21, 1999 Del Skrevet Desember 21, 1999 Altona er også navnet på en småby i Vermont, i staten New York, like ved grensen mot Canada. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kari Larsen Skrevet Desember 30, 1999 Del Skrevet Desember 30, 1999 Altona er faktisk også navnet på en bygning i Bergen på 1600-tallet, ifølge Anders Bj. Fossens bok om Jørgen Thormøhlen. Forresten så har min person Johan Friederich Pengsen, f. ca. 1739, matros, temmelig utvilsomt kommet til Bergen fra Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts