Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#897] 1865-tellingen for Trysil

Recommended Posts

• 4 uker senere...
Gjest Bjarne Paul Nerby

Jeg har de fleste folketellinger for Trysil,da mitt Nerby-navn er derfra.Jeg sitter ikke hjemme nå,men skal undersøke om jeg ikke har den(også).(Jeg har så mye slektsdata at jeg ikke er helt sikker på hva jeg har iblandt).Den er nok i så fall på papir.Særlig vil jeg peke på den fra 1801,som er "interessant".Husk:det er flere gamle satvemåter for "Trysil",f eks "Tryssild" noe som kan bli litt rart iblandt ved datasøk.Husk også på at dersom du leter etter emigranter fra Trysil,så finnes det mye om disse andre steder.Gode,nærmest unike lister finnes publisert i gamle dokument fra USA.Husk også:det var "tidlig" en egen Trysil-grend i Minnesota.Jeg mener første utvandrer fra Trysil dro ca.1834.Det finnes mye i "Østerdølenes Sqaga" skrevet i Minnesota tidlig på 1930 -tallet,-34 om jeg husker riktig.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.