Gå til innhold
Arkivverket

[#984] Kirkebøker i Bergen, 1801 - 1810

Gjest Andreas Totland
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Totland

Dekker de eksisterende kirkebøkene for Bergen hele perioden 1801 - 1810, eller er de noen som mangler ? Hvis hele perioden er dekket, er da også alt registert i Digitalarkivet ? Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg ikke finner noe om vielse av mine tippoldeforeldre som var i Bergen i 1801 og hadde sitt første barn til dåpen (i NK) 1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Alle bevarte kirkebøker for Bergen skal være registrert, og alt det registrerte skal være lagt ut. Materialet er korrekturlest, slik at jeg ikke kan tro vi skal mangle noen, om ikke noen er "konvertert" bort i en eller annen edb-omlegging.En del bergensere giftet seg i Askøy eller Fana. Får jeg navn oppgitt skal jeg se om ekteparet ligger i det materialet vi har edb-registrert, men som ikke er lagt ut (foreløpig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Totland

Takk for svar. Navnene var: Søren Elholm Sahl, f. 1785 i Torvastad, og Bergithe Christine Wrede, f.(ca)1779 i Ferslev (eller Ferslou), Danmark. Hun bodde i 1801 hos sin mor og stefar i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.