Gjest Vivian Linnerud Skrevet Januar 11, 2000 Del Skrevet Januar 11, 2000 Når fødselsdatoen i folketellingen (RHD) er oppgitt ca. 1 mnd. tidligere enn kirkebokens fødselsdato, hva skal man stole mest på? I kirkeboken står for sikkerhets skyld fødselsdato=hjemmedåpsdato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Britt Frank Skrevet Januar 11, 2000 Del Skrevet Januar 11, 2000 Selv ville jeg nok stole mer på kirkebøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Vivian Linnerud Skrevet Januar 13, 2000 Del Skrevet Januar 13, 2000 Jeg kan meget godt forstå at fødselsåret i tellingene ofte blir feil. Men når det i tillegg blir spesifisert med dag og dato, vil jeg tro at kanskje datoen er riktig, men ikke bestandig året. Når barna var ganske nyfødte visste/husket vel foreldrene når de var født? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Oldervoll Skrevet Januar 13, 2000 Del Skrevet Januar 13, 2000 Eg trur ikkje ein skal vera for sikker på at den som oppgav fødselsdato alltid oppgav rett dato. Me lever i eit samfunn der fødseldato er viktig; privat (fødselsdag) og offentleg. Var det same tilfelle for 100 år sidan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts