Gå til innhold
Arkivverket

[#1312] Undersøkelseskommisjonen 1804-1805


Gjest Berit Kamsvåg
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Kamsvåg

I denne finner jeg Simon Simonsen som er stuver og antakelig den samme som i 1790 giftet seg med Marthe Olsdtr. Dersom han har hatt en sønn født i 1801-1802 burde jeg ikke ha funnet han i denne tellinga ? Siden jeg ikke finner han der - kan jeg konkludere med at dette ikke er den Simon Simonsen som jeg leter etter og som har en sønn som heter Peder Olai f. 1801-1802. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er uten tvil samme Simon Simonsen. I 1801 bodde han i 21. rode 61, var 42 år og gift med Marthe Olsdatter, 42, uten barn, men med en brorsønn Ole Johan Olsen, og en søstersønn Søren Hansen boende hos seg.Som stuver og tidligere matros skulle han uten tvil ha hatt en eventuell levende sønn registrert hos seg i 1804. (Sønner av handels- og håndverksborgere ble ikke registrert dersom de var født etter at faren fikk borgerskap.)Noen Peder Olai Simonsen finner jeg ikke i 1804-rullen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.