Gå til innhold
Arkivverket

[#1319] Skifter i Bergen

Gjest Ørjan Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ørjan Karlsen

Hei,finnes det oversikt over skifter i Bergen ? Jeg prøver å finne ut om Jannike Kristine Jansdatter Klingenberg f. 12/10-1808 (uekte) KK, Bergen er den samme som ble gift i 1835 med Eilev Jonsen (Konglevoll, Lindås). Jannikes foreldre var Jan Iver Christensen og Ellen Elisabeth Hess (Andersdatter) Klingenberg. Jan Iver er født ? 23/9-1786, nevnt i undersøkelseskommisjonen 1803-5, senere kan jeg ikke finne han. Ellen Klingenberg er født 22/10-1783, og døde 24/1-1834. Hun ble 1811 gift med Svend Ellertsen.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det finnes oversikter over skifter i Bergen, men det var nok ikke en så svært prosentandel av byens innbyggere som havnet i det skiktet som det ble holdt offentlige skifter etter. Jeg finner ikke Ellen Klingberg/Ellertsen i registeret over skifter i bergen 1821-1899.I kirkebok for Lindås står det at Janikke Kristine, gift 27. juni 1835 med Eilev Johnsenm var "født i Bergen boende paa Grimstad", 27 år gammel, og datter av "Jahn Iver Christensen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.