Gjest Ellen M. Søvig Skrevet November 12, 2000 Del Skrevet November 12, 2000 2.8. 1818 gifter Uk matros Peder Larsen seg med pige Anna Maria Asbiørnsdatter i Nykirken i Bergen. Han er 30 år - hun er 28 år. Jeg prøver å finne ut hvor Peder Larsen er født. På vielsesattesten står det oppført 5-62 som fødested. Hvordan kan jeg finne ut hvor dette er? og hva står Uk for i brudgommens stilling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Oldervoll Skrevet November 12, 2000 Del Skrevet November 12, 2000 Rode 5, hus 62. I omrekningstabeeln vår mellom rode, nr og gatenamn er ikkje 5-62 med, men det er nok på Nordnes. UK: ungkar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ellen M. Søvig Skrevet November 13, 2000 Del Skrevet November 13, 2000 Takk for hjelpen. Jeg er kommet litt videre. Jeg tror jeg nå har funnet at jeg kan spore min mormors slekt (hun døde i 1957)til Lars Nielsen Nortvedt gift med Petriche Persdtr.(Pedersdtr) 28.9 1783 i Nykirken. Samtlige slektsledd frem til meg selv er gift i samme kirke. Mvh Ellen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts