Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#1671] Vigde i Manger 1759-1815

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg finner følgende personer viet i Manger 2903 Ungekarl Per Simensen Næsse Pigen Malene Michelsdatter Lie 1799 , men jeg klarer ikke å finne disse to igjen i 1801 folketellingen. Står det registrert noe om hvem som er deres fedre. Næsse vet jeg ligger i Manger, men jeg finner bare Lie Nord i Manger. Kan Malene være fra et annet sted en Manger? Hva vil i såfall være det sannsynlige stedet hun kan komme ifra med tanke på avstand osv.?

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/87631-1671-vigde-i-manger-1759-1815/
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Du finner dei i Bergen i 1801. Kona har fått feilt etternamn, men det er nok dei rette. Då dei døypte dottera Mette Marie i 1800 heitte mora Malene Michelsdtr.Peer Simonsen Huusbonde leyer 35 Begge i 1. ægteskab Daglønner F 7214 Malene Nielsdtr Hans kone 25 Begge i 1. ægteskab M 7215 Mette Maria Peersdtr Fælleds datter 1 MDøypte i Bergen. Okt 08 1800 Mette Marie Peder Simonsen arbeidsmand Malene Michelsdtr DK Okt 04 Okt 09 1805 Berthe Gurine Peder Simonsen daglønner Malene Michelsdtr DKTore Turøy

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.