Gå til innhold
Arkivverket

[#1732] Litteraturhenvisninger


Gjest Bente Øien Hauge
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Øien Hauge

I forbindelse med at jeg samler informasjon om gamle Hauge kirke i Lærdal, har jeg fått tak i Fortidsminneforeningens årsmelding for 1903, der B.E. Bendixen bl.a. skriver om denne kirken. Noen av litteraturhenvisningene hans er litt kryptiske for meg, kan dere som sikkert kjenner verkene,"oversette" til fullstendige titler, så jeg kan bestille på biblioteket? Kraft: N.B. IV, s. 762 Nicolaysen: Fornl. 407 Dietrichson: Fort. s. 86-87 Helland: Nordre Berg. II, s. 121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Dette må være disse bøkene: Jens E. Kraft: "Topografisk-statistisk beskrivelse over kongeriget Norge". Nordre Bergenhus, bind IV. Christiania 1840. Nicolay Nicolaysen: "Norske fornlevninger". Kristiania 1862. Lorentz Dietrichson: "Sammenlignende fortegnelse over Norges kirkebygninger i middelalderen og nutiden". Kristiania 1888. Amund Helland: "Topografisk-statistisk beskrivelse over Nordre Bergenhus amt". Kristinia 1901.Boka til Helland har jeg, så jeg kan scanne og sende deg noen sider hvis du sender meg epost-adressen din. Det er mulig jeg har boka til Kraft også, men kan ikke finne den i farten. Jeg får komme tilbake til det senere.knbryn@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.