Gjest Lars Løkkebø Skrevet April 27, 2001 Del Skrevet April 27, 2001 Hei og takk. Mer å glede seg over. Men, finnes mors navn?lars løkkebø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Yngve Nedrebø Skrevet April 27, 2001 Del Skrevet April 27, 2001 Mors navn er med i databasen i de tilfeller det finnes i kirkeboken (og det er stort sett bare ved "uekte" fødsler). Prestene i Kinn har ikke vært alt for ivrige i sin kirkebokføring, det er grunnen til at vi har lagt ut konfirmantlistene parallelt, fordi det vil være ganske mange døpte som ikke er å finne i dåpslistene, men som muligens dukker opp som konfirmanter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Løkkebø Skrevet April 28, 2001 Del Skrevet April 28, 2001 Takker for svaret.Jeg prøver med ett til i forhold til døpte i Kinn. Når jeg søker på døpte født på gården Agledal får jeg opp fire personer rundt 1770, 1772-1779.Men, i kirkeboka, Svanøe sogn for 1736, 16. september, så skriver presten: Introduseret 1. 2. Ole Agledals ?Men jeg finner ikke innføringen av Oles sønn eller datter. Samme dag blir Thue Langedals kone introdusert, og der er barnet skrevet inn som døpt i begynnelsen av juli.Min teori er at Ole Agledal fikk sønnen Simon/Søren i 1736. Den samme Simon som blir konfirmert i 1752 og som senere gifter seg med Abelu Olsdatter. Jeg har ikke funnet ekteskapet, men de står oppført som ektefeller i skiftene. Ole Agledal får så fire sønner mellom 1772 og 1779. Abelu dør ca. 1791 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts