Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#1978] Brunlanes 1801, falt ut?

Recommended Posts

Gjest Torkil  Lier

Søker etter Brunlanes i 1801-tellingen under Vestfold, men det er ikke å finne. Søker man f.eks.på gårdsnavnet Halle,er det ikke noe resultat for Vestfolds vedkommende. Går man derimot til den gamle tellingen og søker på samme gårdsnavn kommer Halle i Brunlaugnæss opp med en gang. Hva har skjedd? Mvh.Torkil Lier.

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/87937-1978-brunlanes-1801-falt-ut/
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det tvilar eg på. Om du ser i teljinga står det Tanum prestegjeld i det registrerte materialet. Det vart henta frå eit felt øvst på kvar side i originalen. Eg har ikkje høve til å kontrollera, men eg er 100% minus bittelitt sikker på at det i originalen vert operert med Tanus som prestegjeldsnamn.

Gjest Bjørn Davidsen

I dag er det i alle høve Brunlanes prgj. med dei tre sokna. Men går du inn på fyrste side i tellinga på DA, meiner eg det er, får du fram soknepresten, merka som sokneprest i Brunlanes. Men over står det Tanum prgj., Tanum sokn, Tanum prestegard.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.