Gå til innhold
Arkivverket

[#2164] Henjum/Hinjum fra Hermannsverk og Aas fra Vestnes

Gjest Gurli Holte Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Holte Heimsbakk

Min tipp oldemor het Kari Jensdatter Henjum/Hinjum og var født 1844 i Hermannsverk, hun giftet seg med Knud Iverson Aas fra Vestnes i MR f. 1838. Disse flyttet til Bergen. Søker etter oppl. om foreldre og aner til disse to evt. annet.MVH, Gurli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I 1979 gav Leikanger bygdeboknemnd ut "Leikanger bygdebok Ættesoga" av Roald Lyngvær. Der omtales en Kari, datter av Jens Larsen Gjerde på Henjum (1821-) og Randi Knutsdtr Henjesand (1819-). Men hun var født i 1846, og ifølge bygdeboken flyttet de til Amerika i 1861. Men andre på Henjum flyttet til Vestnes, Romsdalen, og det er vel der Kari Jensdatter giftet seg. Ved vielsen skal brud og brudgom oppgi navn på sine fedre. Der kan man finne ut om denne Kari Jensdtr kan være den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Hoel  Skrenten 7 D

Eg kom i dag tilfeldig over spørsmålet ditt. Sit akkurat no på annan kant av landet og når ikkje mine arkiv. Ås er ein gard nær sjølve Vestnes sentrum.Eg er sikker på at det ikkje byr på problem å finne denne karen frå Ås dersom du vil lenger attende der. Kontakt meg i neste veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.