Gå til innhold
Arkivverket

[#2252] Hvor var Lars Olsen Setne fra Toten i 1875?


Gjest Ellen Hasle
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Hasle

Jeg leter etter forfedrene til min tippoldefar Lars Larsen (f.10.10.1847) fra Toten. I 1865 bodde han sammen med sine foreldre og ei søster på Sethneløkken under Søndre Kolbu på Vestre Toten. Hans foreldre var Lars Olsen Setne (f.ca1810) og Berte Fredriksdatter (f.ca1802). Lars Olsen sine foreldre nevnes som Ole Revoldseie og Ingeborg. Bertes foreldre er usikre, da det i kirkebøkene finnes flere aktuelle alternativ. Jeg finner ikke Lars og Berte gifte i kirkebøkene, og får derfor ikke bekreftet hennes foreldre. Har også lett etter Lars og Berte i folketellingene for 1875 for deler av Toten uten hell. De må ha flyttet etter 1865. Vi vet at de døde i henholdsvis 1879 og 1894.Deres sønn Lars Larsen og hans søster Oliane gikk til Varteig i Sarpsborg for å få arbeid, og var ialle fall her i 1873 da Lars fikk sin første sønn her. Er det noen som vet hvor disse menneskene gjorde av seg, eller har flere opplysninger om deres forfedre? Kjempeglad for alle opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.