Gå til innhold
Arkivverket

[#2286] Anders Bakken

Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei, Min mormors far har vært en gåte i mange i år, men nylig fant vi ut at det var en Anders Bakken. Min mormor er født 27.02.1910 i Trondheim i klostergt 20. Dåpsdato skal ha vært 07.03.1910. Hennes mor er Bergithe Antonie Loe (født 29.11.1888 i Tr.heim - død 21.11.1952) Hun var bla representant for DNA i bystyret i Trondheim i perioden 1923-25. Hun ble gift med John Øien.I bidragsjournalen for amtmannen i Søndre Trondhjems amt hos SA i Trheim finner man under bidragssak nr 197/1910 "Birgitte Antonie Loe av Tr.hjem andrar om res. paa Anders Bakken av Røros i anledning av deres sammenavlede barn "Bjørg" født 27/2 1910." I 1916 søker Birgitte om forhøyelse av bidraget. Da går det frem at Anders Bakken bor på Melhus. Jeg har ikke funnet noe spor etter han der, så mulig han var der for sesong eller korttids arbeide. I min mormors konfirmasjons registrering kirkebok for Lademoen kirke i Trondhjem. Ref.: Nor 1 - 1074 Lademoen, Conf. nr. 32, 7/12 1924 Bjørg Bakken 27/2 - 7/3 1910 Domsognet, bopel N.Møllenberg 82, vaskeriarbeider Anders Bakken og pike Birgitte Antonie Loe.Om Bergitte møtte Anders i Trheim eller på Røros vet jeg ikke, men min mor mener å ha hørt engang at Bergitte møtte min mormors far på Røros. Det er de sporene jeg har etter Anders Bakken.Har funnet frem en kandidat, fra FT1900, Det er en Anders Estensen (født i 1887 Røros) sønn av Esten Olsen Bakken smed ved Røros smelthytte og Randi Pedersdatter Bakken fra Tolgen , Hedemark.Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hvem Anders Bakken var, og hva som skjedde med han ?MVH Stein Johannessen steinjoh@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.