Gå til innhold
Arkivverket

[#2317] Bertel Christophersen, Lundstad fra Norderhov - Be


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Da det tydeligvis er mange fra vestlandet som er innom tenkte jeg det kunne være litt spennende å høre om det skulle finnes noen fra Bergensområdet som kjenner til Bertel. Han er døpt 5.11.1809 i Norderhov i Buskerud. Det er fantastisk hva Internett har gjordt. Jeg kom over et lite skifte etter han søster i 1872 , i sommer. Der står det broderen hadde reist til Bergen, men hadde vært forsvunnet i over 20 år. Det tok meg tre minutter å finne han i 1865 tellingen i Bergen. Bertel var gift med sin Antonette Smith, 50 år født i Oslo og hadde en datter ,Maria, 25 år ,sypige ,ugift. Antonette hadde en eldre søster Gjørgine Smith, 72 år, blind , var logerende. Familien hadde elers 2 fosterbarn. Bertel var brolægger. De bodde i Gård nr. 68 gate nr.22 , under Korskirkens sogn. Jeg har ikke sjekket mer, da han er bror til en av mine tipp tipp oldefedre. Men om noen kjenner til skjebnen osv, skriver jeg det gjerne inn i familieboken min. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.