Gå til innhold
Arkivverket

[#2341] kaptein Waldemar Aune (1892-1948), Namdal-Tr.heim

Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei, Jeg lurer på om det er noen som kjenner noe til motstandsmannen Waldemar Aune. Han er født 27.10.1892 i Namdal. Han er sønn av Odin Johansen (Aune)og Jette Ovesdtr. Dersom noen har mulighet til å slå opp i kirkebok for Namsos/Namdal/Fosnes for se når han er døpt, fadre osv så hadde jeg satt stor pris på det. Jeg har funnet familien i FT 1900 i Fosnes herred under Statland. Waldemar begynte ved underoffiserskolen i Trheim 1911 og var løytnant da krigen startet i 1940. Han var formann i Trondheim Skiklubb på 1930- tallet og formann i befalsforeningen i Trondheim i mange år. Han ble tatt av tyskerne og sendt til NN leir i Tyskland. Han overlevde, men døde i 1948 Han har fått en vei i Trheim oppkalt etter seg.Dersom det er noen som har noe som helst å bidra med så mottaes det med glede.mvhStein Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.