Gå til innhold
Arkivverket

[#2363] John Bernhard Rekstad, f. 1852 Trondenes.


Gjest Terje Emil Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Davidsen

Eg finn han i "Folk og slekt i Trondenes", men der er det ingen spor etter etterslekt, så han har nok tatt ut og gifta seg ein annan stad, tillike med min forfar der oppe - som for øvrig var av same slekta (Warberg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vil tro det er han du finner i RHD`s telling fra 1875.Han befinner seg da på Tonik indre i Trondenes,hvor han bor hos sin onkel Sareus Erensen.I tellingen for 1900 befinner han seg i Kristiania , hvor han bor i Hansteensgt. 9.Han står der oppført som geolog,ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Emil Skrolsvik

Tusen takk for svar.Jeg hadde også regnet med at det var han som bodde hos sin onkel Sareus Erntsen. Og at han tok til Christiania deretter. Men jeg har ikke funnet noe kone i første ekteskap.Derimot oppgis han gift(jeg regner med annen gang)22/12-1915 TRONDENES, med Rebekka Torbergsen f. 1894,Halsebø,Trondenes. Men det passet ikke helt inn med notater som en direkte etterkommer hadde om familien. Denne etterkommeren er min åttemenning i Trane familien og nimening i Hveding familien gjennom denne John Bernhard Rekstad. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.