Gå til innhold
Arkivverket

[#2540] Johan Fredrik Schwabe, sokneprest i Rennebu

Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann-Mary Engum

Mor til Ulrike Eleonore het Jacobine Andrea Zimmermann og faren het Christian Jensen.En slektsbase(Jeg går ikke god for innholdet!) Jacobine Andrea Zimmermann ble født 1846. Hun var datter av Erik Schjøth Zimmermann og Anne Lovise Jacobsdatter. Jacobine Andrea ektet Christian Jensen. De fikk åtte barn, men alle untatt én døde unge av turberkulose. Jacobine Andrea døde 1917. http://manglerud.net/slekt/p20.htm#i1097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Gunnar Johannessen Stendal omtaler Johan Fredrik Schwabe i sitt manuskript 'Norske teologer 1815-1902' Den ligger i Digitalarkivet i DigitalmenningenHar prøvd å lge en lenke (håper den fungerer) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sven Erling Fyhn Svensen

Hei alle Schwabe-søkere! Kanskje jeg kan kaste noe lys over sogneprest Schwabes nærmeste forfedre,nemlig hans foreldre,bruksfullmektig Jørgen Jørgensen og Anna Rasmusdatter Røer(Røhr)!!!.Legg merke til at ingen heter Schwabe!!.Sitatet jeg kommer med her er fra høyesterettsadvokat Erling Fyhns(1877-1938)slektshefte 'Kornett Hans Jørgen Fyhns Efterkommere'(uten dato,men fra ca. 1920)Fra side 16 sakser jeg;Han blev opfostret hos farens principal lagmann Johan Fredrik Schwabe,efter hvem han var opkalt og hvis navn han antok.Sogneprest til Rennebu i Sør-Trøndelag.Bodde som pensjonert i Trondheim.Sitat slutt.Med andre ord hadde han da ingen drekte 'blodsbånd' til Schwabe-slekten.Dette er dessverre for oss en sekundærkilde hvis da ikke advokat Fyhn har vært i kontakt med noen av disse personlig.Han oppgir ingen kildereferanser overhode i dette heftet,så jeg har hatt mye ekstraarbeide med å lete opp disse!.Mvh Sven Erling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.