Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#2605] Othilie fra Jevnåker i Vallset, født 1898

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Falldalen

Jeg leter etter ettkommere av Othilie f. 1898 i Vallset. Gift med Birger Pedersen, Høybråten, Oslo.Foreldrene til Othilie var Anders Peder Nilssen Jevnaker og Oline Evensdatter f. 1861 i Løten. De bodde alle på Jevnåker som er et småbruk i Vallset, Romedal i Hedmark.Jeg har nå kartlagt all etterslekt av overnevnte foreldre sine barn i Norge, men ingen vet annet en at Othilie og Birger Pedersen bodde i nærheten av Oslo. Pedersen navnet gjør det håpløst å bruke telefonkatalogen.Er det noen som vet noe så ta kontakt.

• 3 måneder senere...
Gjest Bjarne P.Nerby

Jeg er ikke helt sikker på hvem du vil ha tak i,det virker som du har mye;men så vidt jeg vet er det både ettterslekt og visse spor å gå etter på disse du nevner der.Det har jeg funnet via sleksforskingen på Haraset,hvor jeg mener Jevnåker er i samme området.Etter mine opplysninger et forholdsvis nytt sted;muligens eget b nr fra 1915.Otilies far var muligens svensk;det har vært noe flytting der;familie finnes i dag på et annet sted(har data hjemme); har kontakt med nålevende som trolig kjenner etterslekt der.Finner du ikke fram hjelper jeg deg gjerne.E mail adr privat: anerby@c2i.net og på jobb:bjarne.nerby@hydro.com

• 2 uker senere...
Gjest Bjarne P.Nerby

Othilie fra Jevnåker,Vallset. Jeg har studert den info du hadde funnet.Og snakket med mine kontakter i Vallset.Det viser seg at vi ikke vet mere enn det du har funnet allerede.Det ser heller ikke ut som Romedalsboka har mere info.Men der har du vel sett allerede.

• 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.