Gå til innhold
Arkivverket

[#2669] Jens Christian Andreassen,f.1837 i Drammen

Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Vet noen noe om Jens Chr. Andersen/Andreassen, dpt.24.9.1837 i Drammen (Bragernes)? Iflg. mormonernes database (IGI) het foreldrene Andreas Olsen og Maren Jensdatter (begge f.1808 i Lier). Jeg er tilbøyelig til å tro at Maren Jensdatter er min tipp-tipp-oldefars søster, men mangler data som bekrefter det. (Ettersom de bare er registrert med et barn er det en mulighet for at en av foreldrene døde tidlig).FT1865 for Lier nevner en Jens Andreassen som kan passe i alder og fødested. Han gifter seg i 1872 med Andrine Svendsdatter (f.1846 i Lier). Iflg. IGI får de 4 barn som i FT1900 (for Lier) kaller seg Brastad eller Haslum til etternavn.Er klar over at det aller meste av dette kan bekreftes via kirkebøkene for Drammen og Lier, men tenkte jeg skulle forsøke denne måten først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.