Gå til innhold
Arkivverket

[#2701] Etternavn

Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Jeg ble litt usikker i forbindelse med etternavn. Min oldefar, Anton Jakobs. ble født i Moss i 1868. På "bygda" ville det vel være "sikkert" at hans far het Jakob til fornavn. Men er situasjonen den samme i "byen" Moss, eller er det her en mulighet for at farens etternavn også var Jakobs.Jeg vet ikke hvem som var far til Anton og har sett i kirkebøker, der jeg finner flere Anton i akutelt fødselsår, men det er få der faren heter Jakob til fornavn. Derfor vil en avklaring her være viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I byene vil man måtte regne det som mer sannsynlig at Anton Jakobs. er sønn av en Jakobsen som av en Jakob i siste halvdel av 1800-tallet.Men kan ikke spørsmålet finne sitt svar ved et oppslag i kirkeboken da Anton Jakobs. giftet seg? Da skal han ha blitt avkrevd opplysninger som faren, for- og etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.