Gjest Lars Løkkebø Skrevet Desember 30, 1999 Del Skrevet Desember 30, 1999 Jeg ble litt usikker i forbindelse med etternavn. Min oldefar, Anton Jakobs. ble født i Moss i 1868. På "bygda" ville det vel være "sikkert" at hans far het Jakob til fornavn. Men er situasjonen den samme i "byen" Moss, eller er det her en mulighet for at farens etternavn også var Jakobs.Jeg vet ikke hvem som var far til Anton og har sett i kirkebøker, der jeg finner flere Anton i akutelt fødselsår, men det er få der faren heter Jakob til fornavn. Derfor vil en avklaring her være viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Yngve Nedrebø Skrevet Januar 1, 2000 Del Skrevet Januar 1, 2000 I byene vil man måtte regne det som mer sannsynlig at Anton Jakobs. er sønn av en Jakobsen som av en Jakob i siste halvdel av 1800-tallet.Men kan ikke spørsmålet finne sitt svar ved et oppslag i kirkeboken da Anton Jakobs. giftet seg? Da skal han ha blitt avkrevd opplysninger som faren, for- og etternavn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Løkkebø Skrevet Januar 4, 2000 Del Skrevet Januar 4, 2000 Takk for svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts