Gå til innhold
Arkivverket

[#2757] Hagbarth Eriksen og Augusta Larsdatter - hvem var

Gjest Øystein Klokkerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Klokkerud

Min mormor Anna Marie Hagbarthsdatter (også kalt Anna Skauge) ble født/døpt i Rygge i Østfold i 1878/1879.Hun ble født som "uekte" barn av rørlegger Hagbarth (Hans Hagbarth?) Eriksen (f. 1856) med bosted Kristiania og pige Augusta Larsdatter, trolig fra Rygge. Anna Marie ble seinere "satt bort" til slektninger på gård i Svinndal i Våler.Er det noen som kan hjelpe meg med flere opplysninger om min mormor, hennes oppvekst og hennes foreldre Hagbarth og Augusta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Vet ikke om du allerede har funnet Augusta og Hagbart i FT1865, men ihvertfall:Så langt jeg kan se finner du Augusta M. Larsdatter(3) under Askim (Østfold). Se gården "Mørktvedt lille"). Hagbart EWriksen (9), mest sannsynlig under Næs (Hedmark); se gården "Engelstad".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Øystein Klokkerud

Takk for svar! Jeg har også sjekket i FT1865, og den eneste Hagbart Eriksen jeg har funnet er den samme du forteller om. Derimot er jeg i tvil om den Augusta du har funnet, som er noe ung. Dessuten har jeg funnet flere ved navn Augusta Larsdatter/Larsen både i FT og i mormonernes "Family Search". En er født i Våler i 1847 og en i Råde i 1859.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.