Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#2916] Sophia Fredricha Larsdatter, Bergen?? født ca 1771

Recommended Posts

Gjest Lene Westerås

Sophia giftet seg med Søren Iveresen i 1816,DK Bergen. De var da begge enkemann/enke. De fikk kun et barn - datteren Synneve (oppkalt etter Sørens avdøde kone)i 1819. Det jeg lurer på er hvor Sophia kommer fra og når eksakt er hun født. Jeg har ikke funnet henne i Bergensområdet, heller ikke Sogn og Fjordane. Jeg har funnet en Sophia i 1801 som er gift med en Berge Bergesen og tror dette kan være samme. Alt om henne er av interesse.Lene W.

• 3 uker senere...
Gjest Lene Westerås

Har fått vite at Sophia Fredricha giftet seg første gang i Sund prestegjeld (dvs at hun ikke er gift med Berge Bergesen som overfor sagt)og har prøvd å lete i kirkebøker etter henne der. Finner flere Sophia, men ikke med Fredricha som mellomnavn. Noen som kan hjelpe?Lene W.

Gjest Kjell Hamberg

Hvis du går inn på "Vigde i Sund, 1729-1815" (se under "Kyrkjebøker" nedenfor), vil du finne at Sophie Larsdatter Vejvogen giftet seg 18.2.1798 med en Lars Monsen. At det dreier seg om riktig Sophie kan du verifisere mot "Vigde i Bergen, 1816-1911". Du finner henne og ektemannen også i FT 1801 for Sund.Mvh Kjell H

Gjest Lene Westerås

Kjell, jeg burde selvfølgelig sagt at jeg hadde funnet akkurat disse opplysningene i mitt forrige innlegg. Jeg har også funnet Sophia konfirmert i Sund 17.oktober 1790, hun er fra Wejvaagen og er 17 år. Jeg fant også en Sophia født i Sund i 1775 hvor foreldrene er fra Weyvaagen, men er usikker på om det kan være henne da hun ikke er døpt Sophia Fredricha...Lene W.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.