Gå til innhold
Arkivverket

[#2922] Kjøpmann Hans Wulf, 1769-1832, Trondheim

Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Er det noen som har kjennskap til min tipp tipp oldefar Hans Wulf sine etterkommere? Han var ugift, men skal ha hatt flere uekte barn i Trondheim. Foruten min tippoldefar har jeg funnet en sønn til. Det er Johan Martin, døpt 1821 i Domkirka i Trondheim. Mor: Marit Halvorsdtr. Skulle gjerne visst hvem hun var, og hvor det ble av Johan Martin? Kanskje hadde han enda flere barn også? Min tippoldefars navn var Hans, døpt 1810 i Domkirka. Mor: Randi Pedersdtr., tjenestepike i Sanden. Skulle også gjerne visst hvem hun er. Tror hun er identisk med Randi Pedersdtr. Viggen, f. 1769 på Viggja i Børsa, men vet ikke dette med sikkerhet. Hvis det er noen som vet noe mer om disse personene så hører jeg gjerne fra dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Mye skiftemateriale fra Trondheim er skrevet av, og trykket i Norsk Slektshistorisk Tidsskrift. Dersom denne avskriften går så langt fram som til 1821, vil du muligens finne de uekte barna nevnt i avskriften. Hvis skiftene fra denne perioden ikke er skrevet av, vil jeg tro de er å finne på mikrofilm hos Statsarkivet i Trondheim. Har du dødsåret, er min erfaring at de finner fram skiftet for deg. Statsarkivet i Trondheim tar ikke kopier, men gir deg filmnummer, slik at du kan få lånt det mikrofilmede skiftet, og skrive det av. Statsarkivet tilbyr imidlertid å henvise deg til en avskriftstjeneste som koster 50 kroner per maskinskrevne side med avskrift.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Jeg har sett på skiftet etter ham, men der er ingen av arvingene nevnt. Det ble nemlig ingen ting igjen av boet til å fordele på arvingene.Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.