Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#2952] "Nye " Gards & Ættesoga for Rindal Kommune

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Jeg vil advare alle som har slekter i Rindal og Surnadal kommuner mot å ta de opplysninger som fremkommer i den nye utgaven av Gards & Ættesoge for Rindal for "god fisk".Jeg har, etter den første utgaven, skrevet av Hans Hyllbakk, sendt et korrektiv på 48 tettskrevne A4-sider med korreksjoner til kommunen.Dette er det ikke tatt hensyn til i denne nye utgaven. I tilleg er det en mengde feilaktige opplysninger i denne utgaven som fører til at potensielle slektsgranskerer havner helt ute på "vidda" når det gjelder slektskap og eiere av de ulike gårder.Om det er noen som forsker i slekter i ovennevnte kommuner kan dere ta kontakt med undertegnende for eventuell bistand. Alle de opplysninger jeg har,(ca. 4500 personer i Rindal & Surnadal)er dobbeltsjekket mot Statsarkiv / Riksarkiv / Panteregistere ol.

Gjest Tor Ålbu

Eg er også interessert i å få kopi av alle dei feil du har funne. Eg er frå Rindal og er med i ei gruppe som samlar feil i dei nye bøkene for å gjera dei kjente for brukarane. Eg har sjølv funne ein heil del rettingar. Min e-mail er: albu@sunndal.vgs.no

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.