Gjest Marianne Mæhle Skrevet Mars 10, 2000 Del Skrevet Mars 10, 2000 Er det noen som vet noe om Arne og Mina Wehler. Navnet var opprinnelig Wæhler, men jeg vet ikke om det var de eller generasjoner før som forandret det. De var visstnok opprinnelig fra Dokka, men flyttet til Østfold, Rygge, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Marianne Mæhle Skrevet Mars 10, 2000 Del Skrevet Mars 10, 2000 Jeg har funnet ut at han het Væler i 1900-tellingen fra Søndre land. Der står det fødested er T. Er det noen som vet hva det betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Hans Mathisen Skrevet Mars 11, 2000 Del Skrevet Mars 11, 2000 T står for "Tellekretsen". Altså var han født i Søndre Land. Mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ingjerd van Bruggen Skrevet Mars 11, 2000 Del Skrevet Mars 11, 2000 Hei Marianne! Jeg kjenner en som bor på Torp ved Fredrikstad som heter Thor Vehler. Han har drevet litt med slektsforskning. Prøv å ringe han, kan hende han vet noe. Du kan hilse fra meg! Hilsen Ingjerd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Marianne Mæhle Skrevet Mars 11, 2000 Del Skrevet Mars 11, 2000 Takk for hjelpen. Jeg har kontaktet Thor Vehler, hans slekt kommer fra Sverige, navnene ble skrevet likt, mer vet vi ikke enda. Er det noen som vet noe mer, er det bare å si ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts