Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#3139] Niels Johnsen/Marthe Davidsdtr.-Sjold-Fana

Recommended Posts

Gjest Marit O. Fagerheim

Niels f.1820, og Marthe f. 1826 bor på Sjold i 1865, men ikke 1875. Finner dem ikke i Fana Bygdebok, antagelig fordi han er forpakter. De har barna Martine og Secilie f. 1851, John Michal f.1853 og Anna Marie f. 1856. Sesilie eller Cesilie Jørgine giftet seg 15/2-1874 med Peder Olai Lorens i Korskirken i Bergen. Er det noen som vet hvor Niels og Marthe kom fra, eller hvor de evt. er etter 1865.

Gjest Rune Thorstensen

Niels Johnsen er døpt 08.10.1820 med foreldre Joen Iversen 1776-1857 og Marthe Knudsdatter 1783-1851,se side 277 Fana Bygdebok Hop.Marthe Davidsdatter er døpt 11.06.1826 , foreldre David Nielsen og Cicilia Antoniusdatter.David ble født i 1797 , foreldre Niels Nielsen 1761 Lunde i Jølster og Mari Jacobsdatter , 1761 Myklebust , Jølster.De giftet seg 31.12.1786 i Fana.David finner du på Kråkenes.Cicilia skal være født 1789 på Fremmereide.Niels Johnsen og Marthe Davidsdatter giftet seg 21.11.1847 i Fana.Du finner dem på side 89 i bygdeboken for Fana , da bosatt på Storetveit , hvor han var forpakter.De hadde en sønn David der.

Gjest Rune Thorstensen

Det er Fana Bygdebok nr.4 gards-og ættesoge v/Jacob T.Larsen utgitt av Fana bygdeboknemnd i 1984.Du finner den bl.a. på Statsarkivet i Bergen.Jeg vil anbefale deg en tur innom der.Der har du også tilgang til kirkebøkene for Fana og Jølster , og du får god hjelp av det dyktige personalet der.

Gjest Hans Mathisen

Til Marit O. Fagerheim: Dette fanget min interesse, idet de ovennevnte Niels Nielsen fra Lunde i Jølster og Mari Jacobsdatter fra Myklebust, også i Jølster, er min kones tipp-tipp-oldeforeldre. Er du interessert i mer om deres aner og etterkommere etc. kan du kontakte meg på e-post-adresse tophat@online.no Er dette også dine aner? Mvh.

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Marit.Jon Ivarsen og Martha Knudsdatter giftet seg i Stamnes Kirke , Haus 24.06.1804.De ble trolovet 13.04. samme år.John var oppgitt å være fra Eyde i Haus mens Martha var fra Møxter i Haus.Hun var datter av Knud Magnesen i hans 2dre ekteskap med Synneve Nielsdatter.Knud og Synneve giftet seg i Hosanger 28.06.1781 i Hosanger.Hun var født ca.1752 , fra Ladvig i Hosanger.Knud trolig født 1751 fra Møxter.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.