Gå til innhold
Arkivverket

[#3160] Walnum ??

Gjest Marit Benjaminsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Benjaminsen

Jeg leter etter en Anders Persen(Pedersen)født i 1806 (ifølge folketellingen 1865), fødested står oppført som Dønnes prestegjelde. Han ble i 1836 gift med Maren Madsdtr.Tellemand i Hadsel i Vesterålen og fikk en sønn samme år som ble døpt Ole Walnum (dette er min tippoldefar). Hvor kommer dette Walnum-navnet fra? Er det noen som kan fortelle meg noe om denne Ander Persen (Pedersen)På forhånd takk, Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
Gjest Per-Olav Broback Rasch

HeiJeg har samme spørsmål som deg, nemlig hvordan og hvorfor dukker plutselig mellomnavnet Walnum opp? Hos meg finner det sted i Buksnes, Lofoten. Mulig at noen av forfedrene, eller slektninger kan stamme fra Walnumslekten i Nesnaområdet, som stammer fra Henrik Eriksen Walnum fra Trondhjem, født i Sverige.På en annen side av slekten min har jeg forresten en Ole Walnum født i Nesna. I skiftet etter hans far, som heter Andreas Mikkelborg finner jeg Andrea Mikkelborg, gift med Ole Walnum fra Vesterålen. Kan dette være din Ole? I såfall så er ditt spørsmål løst.Hilsen Per-Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.