Gjest Marit Benjaminsen Skrevet April 3, 2000 Del Skrevet April 3, 2000 Jeg leter etter en Anders Persen(Pedersen)født i 1806 (ifølge folketellingen 1865), fødested står oppført som Dønnes prestegjelde. Han ble i 1836 gift med Maren Madsdtr.Tellemand i Hadsel i Vesterålen og fikk en sønn samme år som ble døpt Ole Walnum (dette er min tippoldefar). Hvor kommer dette Walnum-navnet fra? Er det noen som kan fortelle meg noe om denne Ander Persen (Pedersen)På forhånd takk, Marit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per-Olav Broback Rasch Skrevet Mai 7, 2006 Del Skrevet Mai 7, 2006 HeiJeg har samme spørsmål som deg, nemlig hvordan og hvorfor dukker plutselig mellomnavnet Walnum opp? Hos meg finner det sted i Buksnes, Lofoten. Mulig at noen av forfedrene, eller slektninger kan stamme fra Walnumslekten i Nesnaområdet, som stammer fra Henrik Eriksen Walnum fra Trondhjem, født i Sverige.På en annen side av slekten min har jeg forresten en Ole Walnum født i Nesna. I skiftet etter hans far, som heter Andreas Mikkelborg finner jeg Andrea Mikkelborg, gift med Ole Walnum fra Vesterålen. Kan dette være din Ole? I såfall så er ditt spørsmål løst.Hilsen Per-Olav Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts