Gå til innhold
Arkivverket

[#3167] Paaske/Paasche-slekten

Gjest Tale Marie Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tale Marie Eriksen

Jeg sitter med et lite problem når det gjelder slekten Paaske. Min svigerinnes tippoldefar Carl Anton Paaske, ble født ca 1827 i Borre i Vestfold. Jeg har lurt litt på om det er en forbindelse mellom Carl Peter Paaske (f.1783 i København, d.1850 i Horten) g.1811 med Anne Caroline Norgaard (f.1786 i Viborg, d. 1852 i Horten)og min svigerinnes tippoldefar. Dette på bakgrunn av at Carl Anton Paaske ble født i Borre i Vestfold og de to ovennevnte bodde i Horten på denne tiden, og fordi flere av Carl Antons etterkommere har fått navnet Johan Henrik, som et av Carl Petter og Anne Carolines barn het. Carl Peter og Anne Caroline har jeg funnet i Mormonernes database, sammen med deres 6 barn: Peter Carlsen (1812-1820), Elise Margrethe (1813-1818), Johan Henrik (1815-1900), Berthilde Caroline (f.1817), Elise Margrethe (f.1822) og Peter Carlsen (1821-1904). Alle barna er født på Fredriksvern i Horten. Kan noen hjelpe med dette problemet?Vennlig hilsen Tale Marie Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.