Gå til innhold
Arkivverket

[#3223] Ingeborg Jochumsdatter , Årstad (Fløen)

Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg søker opplysninger om foreldrene til Ingeborg Jochumsdatter , født ca.1695 trolig på Årstad .Hun giftet seg 28.04.1726 med Jens Monsen , 1695 fra Tarlebø.Ingeborg ble gravlagt 21.10.1772 SJ , som enke.Skulle noen ha opplysninger om deres svigersønn Halvor Nielsen født ca.1715 trolig på Årstad , så er jeg også interessert i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg vil tru ho er av den slekta som er omtala i innlegg 878 i denne debatten. Så vidt eg veit, er der ingen anna slekt med Jochum-namnet i Årstad på den tida. Denne slekta "pendla" mellom Årstad og Rosendal og finst nemnd i tingbøkene både for Nord- og Sunnhordland. Men hugs; det er berre menn som er nemnde.... Eg vil likevel tru ho er dotter av J. Hartvigsen, om eg hugser rett. Sjå elles etter om det finst eit skifte etter han. Der kan nok ei dotter vere nemnd. Dei andre lyt eg sjå nærare etter i påsken, om ikkje andre Årstad-ekspertar kjennest ved dei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.